איך לבחור אופני איזון?

מערכת שורש  כז סיוון, תשפא  6/7/2021

אפשר לומר שאין הורה שלא דאג שהילד שלו ילמד בשלב מסוים כיצד לרכב על אופניים, מתוך תקווה, כוונה, שהוא ימשיך לרכב גם כשיגדל, לכל סיבה שהיא
.......................

איך לבחור אופני איזון?
בשלבי התפתחות של ילד, ישנם לא מעט רגעים מרגשים, אפילו אם מדובר ברגעים קטנים לכאורה. למשל, כשהילד מתחיל לזחול, כשהוא מתחיל ללכת, אומר מילים ראשונות, שן ראשונה ועוד שורה ארוכה של דברים. לנו בתור מבוגרים הם נתפסים כמובנים מאליהם, אך כשזה קורה לילד שלנו, זה שונה, זה מרגש, במיוחד כשאלו דברים ראשוניים שמעולם לא קרו להם.

אחת הדוגמאות לכך, היא כשהילד מתחיל ללמוד כיצד לרכב על אופנים. אפשר לומר שאין הורה שלא דאג שהילד שלו ילמד בשלב מסוים כיצד לרכב על אופניים, מתוך תקווה, כוונה, שהוא ימשיך לרכב גם כשיגדל, לכל סיבה שהיא.

בשביל ללמד ילד קטן איך לרכב צריך לקנות לו אופני איזון. אופניים קטנות שמתאימות לגובה שלו, כאלה שאי אפשר לרכב עליהם במהירות גבוהה, והילד יכול ללמוד בעזרתם כיצד לבצע את תנועת הרכיבה וכיצד להרגיש בטוח כשהוא רוכב על אופניים.

מדוע חשוב לקנות אופני איזון?
לפני שנסביר מדוע חשוב לקנות לילד אופני איזון, חשוב להבהיר, שיש תהליך מסוים שצריך להעביר את הילד בטרם הוא ירכב על אופניים רגילות, בכוחות עצמו. זה תהליך חיוני לצורך ההתפתחות שלו, והוא מתבסס על הגיל שלו

אי אפשר להתחיל מיד באופניים רגילים, צריך להתחיל באופני איזון ואחר כך לעבור לאופניים עם גלגלי עזר ולאט לאט להתקדם הלאה, עד שהילד יוכל לרכב על אופניים רגילות, עם קסדה ומגני ידיים וברכיים, ואפילו בלי ליווי של הורים.

החשיבות של אופני איזון היא גם בכך שאנחנו מתחילים את התהליך בנקודה מסוימת, כמה שיותר מוקדם וגם בשביל לתת לילדים כלים איך לרכב בצורה נכונה, מבלי לחשוש ולפחד. ככל שמתחילים בתהליך מוקדם יותר כך יהיה קל יותר לילד להתמודד עם הפחדים שעלולים להיווצר ולמנוע ממנו לרכב.

כיצד בוחרים אופני איזון?
דבר ראשון שאנחנו צריכים לוודא הוא, שהאופניים מתאימים לילד מבחינת גיל. אנחנו יכולים למצוא אופני איזון בגילאים שונים, בדרך כלל זה מגיע בטווח גיל, נניח 2-4, 3-6. חשוב שנקנה לו אופניים בטווח גיל רלוונטי עבורו.

דבר שני, עלינו לבדוק שהאופניים בנויים באופן כזה שהילד יכול להשתמש בהם בצורה בטוחה ונוחה, החל מכך שהמושב נוח, גובה רלוונטי עבורו ושניתן לכוון אותו היטב יש ידיות נוחות בכידון, והצמיגים לא גדולים מדי. חשוב גם לבדוק איך בדיוק הילד אמור לרכב על האופניים. צריך לזכור באופני איזון, אין פדלים, העבודה תתבצע על ידי הרגליים של הילד בתנועה עצמית.

דבר שלישי, רצוי לוודא שהאופנים קלות מבחינת המשקל, כך אם חס וחלילה הילד נופל, לא יקרה לו וכן אנחנו נוכל לסחוב אותם לכל מקום בצורה נוחה ובטוחה. אפשר לבדוק גם עד כמה יהיה לנו פשוט לאחסן אותם ברכב לקראת נסיעות אל מקומות שונים.